همه چیز درباره گردشگری

در این وبلاگ، تلاش می کنیم تا همه چیز در مورد گردشگری را به شما معرفی کنیم. اخبار مهم گردشگری، تورهای گردشگری، راهنمای سفر به تمام نقاط دنیا وایران، جاذبه های گردشگری، اپلیکیشن ها و ابزارهای گردشگری

همه چیز درباره گردشگری

در این وبلاگ، تلاش می کنیم تا همه چیز در مورد گردشگری را به شما معرفی کنیم. اخبار مهم گردشگری، تورهای گردشگری، راهنمای سفر به تمام نقاط دنیا وایران، جاذبه های گردشگری، اپلیکیشن ها و ابزارهای گردشگری

مشهدگردی

مشهد ، شهری پر مسافر است

مشهد مقدس ترین و دومین شهر بزرگ ایران است. دلیل وجودی و دیدنی اصلی آن، حرم (مجموعه حرم) زیبا، عظیم و رو به رشد است که یادبود شهادت امام هشتم شیعیان شیعه، امام رضا در سال 818 پس از میلاد است. درد رحلت امام رضا (ع) پس از گذشت یک هزار سال هنوز به خوبی احساس می شود و سالانه بیش از 20 میلیون زائر برای ادای احترام در اینجا گرد هم می آیند. شاهد اشک های آنها تجربه ای تکان دهنده است، حتی اگر خودتان مسلمان نباشید.

مشهد همچنین مکان مناسبی برای خرید فرش است و جایگاهی برای سفر به ترکمنستان، افغانستان و منطقه کم‌گردشگر خراسان است.

توجه داشته باشید که در طول نوروز و تعطیلات مهم مسلمانان، تقریباً تمام محل اقامت و حمل و نقل از ماهها قبل رزرو می شود. (در مقابل، در مواقع دیگر بازدید از مشهد می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد.)

رزرو تور مشهد همه روزه توسط بسیاری برای زیارت این امام مظلوم انجام میگیرد .

مجتمع حرم امام رضا

مجموعه حرم امام رضا (ع) که به حرم رضوی معروف است، بر مرکز شهر مسلط است و برای درک درستی از شکوه و عظمت آن نیازمند بازدیدهای متعدد است. این مسجد با هفت حیاط عظیم و مساحت کل نزدیک به 600000 متر مربع، از نظر برخی معیارها بزرگترین مسجد جهان است.

میلیون‌ها زائری که در تمام طول سال از سراسر جهان به حرم می‌آیند، فضایی کاملاً چندفرهنگی را به این بخش از شهر می‌بخشند و وقتی بازدیدکنندگان به‌طور نمایشی در سوگ شهادت امام هشتم عزاداری می‌کنند، حس معنوی ملموسی وجود دارد. کاشی کاری های آبی پیچیده و خط عربی تقریباً در سراسر ایوان ها و مناره های متعدد وجود دارد و یک گنبد طلایی چشمگیر در مرکز بالای خود حرم قرار دارد.

بر فراز بنای حرم گنبد طلایی باشکوهی وجود دارد. که توسط چندین ایوان احاطه شده است. مسجد جامع گوهرشاد در جنوب حرم، موزه و مقبره شیخ بهایی در جنوب شرقی و مدارس پریزاد و بالاسر در غرب قرار دارد.

مقبره نادر شاه در مشهد

در جاهای دیگر خاورمیانه، نادرشاه را یک ظالم تاریخی می دانند. اما در اینجا او یک قهرمان محلی برای بازگشت مختصر خراسان به مرکز یک امپراتوری وسیع آسیای مرکزی است. مجسمه سوارکاری نادر، مقبره گرانیت خاکستری او را که در سال 1956 برای تقلید از خطوط یک چادر ساخته شد، تاج می‌گذارد (نادر معروف است که زیر بوم به دنیا آمد و درگذشت).

از دیگر دیدنی ها می توان به آرامگاه شاعر بزرگ فردوسی در توس در 24 کیلومتری مشهد اشاره کرد. و ییلاقات طرقبه، طرق، اخلمد، زشک و شاندیز.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد